Races in D&D

Op het moment dat je volledig begint met een nieuw karakter voor Dungeons & Dragons, is het natuurlijk belangrijk dat je weet wat voor karakter jij wilt gaan spelen! Om te beginnen, zal ik het bij de basis houden. Maar je kan zoveel meer zodra je wat bekend bent met D&D!

Human-
De basis van de basis. Ook in een fantasy wereld, zijn er mensen! De mensen zijn normale hoogte, kunnen 30 ft lopen en zijn snelle leerlingen. Ze krijgen op het 1e level 1 extra feat én 4 extra skillpoints. Ze spreken altijd common en verder mag je talen kiezen die je wil, afhankelijk van het aantal INT punten.

Elf-
Als elf ben je ook normale hoogte, je loopt net zo snel als mensen en je bent een veel voorkomend ras. Je bent immuun voor magic sleep effects en je hebt ook nog eens een +2 op saving throws tegen enchantment spells of effecten. Je kan goed zien zolang er maar een beetje licht is van bijvoorbeeld sterren of de maan. Ze zijn goed in listen, search en spot checks en spreken common en elven.

Gnome-
Gnomes zijn kleine wezens en dat levert een aantal bonussen op. Ook zorgt het ervoor dat je langzamer loopt dan mensen en elven, maar je kan daarentegen wel weer beter zien in slecht verlichte plekken. Je krijgt een +2 op saving throws tegen illusions en je bent over het algemeen beter in listen checks. Ook heb je spell-like abilities zoals bijvoorbeeld praten met kleine dieren.

Halfling-
Halflings zijn ook kleine wezens, maar ontzettend dapper. Ze staan bekend om hun omzwervingen rond de wereld en hun handelaren. Hun loop snelheid is hetzelfde als gnomes, maar ze zijn erg goed in climb, jump, listen en move silently. Ook krijg je een +2 op saving throws tegenover angstige dingen. Ze spreken common en halfling, maar natuurlijk ligt het eraan hoeveel INT ze hebben of ze nog meer talen kennen.

Half-Orc-
Half-orcs zijn aparte wezens, ontstaan uit mens en orc. Ze zijn daardoor normale lengte en kunnen ook op normale snelheid lopen. In het donker zien is geen probleem voor ze en ze spreken voornamelijk orc en common. Al ligt het er wel aan waar de half orc is opgegroeid.

Half-Elf-
Net als half orcs, zijn ook half elves ontstaan uit 2 rassen. Elven en humans. Ze hebben een normale hoogte en lopen op normale snelheid. Ze zijn imuun voor sleep spells en je krijgt dan ook nog een +2 op saving throws tegen enchantment spells of effecten. Ze kunnen prima zien bij maanlicht en zijn over het algemeen beter in diplomacy en gather information checks.

Dwarf-
Dwarfs zijn normale lengte, echter lopen ze wel langzamer dan mensen en elven. Op het moment dat ze zwaardere harnassen aan hebben, kunnen ze nog steeds op dezelfde snelheid blijven lopen, terwijl andere rassen dat niet kunnen. Dwarf kunnen in het donker zonder moeite zien en hebben een affiniteit voor steen. Ze kunnen in principe alles wat met steen te maken heeft beter begrijpen dan een ander ras. Je krijgt een +2 op saving throws tegen vergif en spells + spell-like effects. Ook zijn dwarfs goed in de waarde inschatten van een object. Ze spreken voornamelijk Common en Dwarven.

Mijn favoriete race is human, of elf, of half elf, of halfling. Oke dat is er niet 1, maar dat maakt niet uit. Welk karakter ik in mijn hoofd heb, maakt vaak ook duidelijk voor mij welk ras ik ga spelen!

Welk ras lijkt jou het leukste om te spelen?

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *